środa, 2 listopada 2016

HARRY POTTER I PRZEKLĘTE DZIECKO

Witam. Dzisiaj chciałabym zrecenzować książkę pt. " Harry Potter i Przeklęte Dziecko ''.
Kiedy tylko usłyszałam , że wychodzi 8 część przygód Harry'ego Pottera byłam w niebo wzięta.
Jednak potem zaczęłam sobie myśleć , czy ta książka nie będzie... no wiecie ... naciągana ?
Jeśli chcecie się dowiedzieć co o niej myślę zachęcam do przeczytania tej recenzji.

UWAGA JEŚLI NIE PRZECZYTAŁEŚ JESZCZE TEJ KSIĄŻKI TO ( NIESTETY MUSZĘ TO NAPISAĆ ) MUSISZ STĄD WYJŚĆ. WRÓĆ JAK JUŻ JĄ PRZECZYTASZ. UWIERZ MI TO DLA TWOJEGO DOBRA , PONIEWAŻ POJAWIĄ SIĘ SPOJLERY !!!!!!!

Harry Potter to moja ulubiona seria , więc bardzo się cieszyłam kiedy wyszła kolejna część. Jednak nie nazwałabym jej ósmą częścią  Harry'ego. Po pierwsze jest to scenariusz , nie powieść ( ci , którzy przeczytali Dziady lub Romea i Julię wiedzą o co chodzi ). Pomimo tego , iż jest to w formie scenariusza książkę naprawdę szybko się czyta. Jednak to co mi przeszkadzało to takie szybkie ,, przeskakiwanie '' w czasie. Dla przykładu kiedy Albus i Scorpius byli na pierwszym roku nauki w Hogwarcie to na kolejnej stronie byli na drugim roku. Tak się działo co parę stron. 

Teraz jeśli chodzi o fabułę. Historia ta będzie opowiadać o Albusie Potterze ( synu Harry'ego) i Scorpiusie Malfoy'u  ( synu Draco ).
Chłopcy już od pierwszego dnia spotkania zostali najlepszymi przyjaciółmi. Relacje między Harrym i Albusem no powiedzmy sobie nie są zbyt ciekawe. Ciężko im szło dogadywanie się ze sobą lub to , że Harry powiedział do Albusa , że żałuję , że jest jego synem. Wracając do Albusa i Scorpiusa. Chłopaki chcą przywrócić do życia za pomocą zmieniacza czasu Cedrica Diggory'ego. Chcą to zrobić dlatego ,że Albus usłyszał rozmowę jego ojca i Amosa Diggory'ego w , której Amos prosi Harry'ego o przywrócenie jego syna do życia. Harry odmawia , więc Albus i Scorpius postanawiają wziąć sprawy w swoje ręce.

Teraz coś co naprawdę sprawiło , że aż tak się wyrażę ,, czacha wybuchła '' . Chodzi mi o wątek w , którym dowiadujemy się ,  że Voldemort miał córkę. Jego córką byla Delphi. Dziewczyna , która pomagała Albusowi i Scorpiusowi w ich planach. Co najdziwniejsze matką Delphi  była Bellatrix. Czytałam kiedyś ciekawostki na temat Harry'ego Pottera i przeczytałam , że Bella była zakochana w Voldemorcie , ale to nie wszystko dowiedziałam się też , że prawdopodobnie nie mogła mieć dzieci. Gdyby jeszcze tego było mało Voldemort nie potrafił kochać , ponieważ był on poczęty z eliksiru milosnego , a nie z prawdziwej miłości.
Tak więc ... trochę to dziwne. 
Mimo to cieszyłam się , że powróciło kilka postaci np. Severus Snape ( moja ulubiona postać :) ) 
i bardzo fajnie bylo do nich wrócić. Bardzo polubiłam również postać Scorpiusa. Jestem za pairngiem 
Rose + Scorpius.
Liczyłam , też na jakiś wątek o Teddym Lupinie lub o dzieciach Georga czy Fleur i Billa. O tych postaciach nawet nie wspomniano. 
Tak czy siak cieszę się , ze przeczytałam tą książkę. Polecam serdecznie , lecz nie nastawiajcie się , że jest to ósma część Harry'ego Pottera. 













KSIĄŻKĘ OCENIAM : 8,5 / 10
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz